VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Gamta

10 27. Gyventojų pasitenkinimas atliekų tvarkymu auga, bet rūšiuoti vis dar nesiseka

Augančios investicijos į atliekų tvarkymo kokybės gerinimą, rūšiavimo linijų bei mašinų parko atnaujinimą, tvarkymo veiklos apimčių didinimą, inovatyvių sprendimų taikymą – pastangos, kurios pasiteisina. „Ecoservice“ inicijuota klientų apklausa parodė, kad net 91 proc. apklaustųjų yra patenkinti jiems teikiamomis komunalinių atliekų išvežimo paslaugomis.

Apklausos duomenimis, lyginant su praėjusių metų duomenimis, klientų pasitenkinimas išaugo beveik dvigubai. Tuo tarpu besinaudojančių antrinių žaliavų surinkimo paslauga  skaičius nepakito, tačiau gyventojams vis dar trūksta aiškumo ir įgūdžių.

 „Ecoservice“ vykdomosios direktorės Daivos Skrupskelienės teigimu, atliekų tvarkymo situacija Lietuvoje kasmet akivaizdžiai gerėja, tačiau dar turime, kur pasitempti.

Nepatenkintų – mažuma

Apklausoje dalyvavo bendrovės klientai iš Vilniaus, Širvintų ir  Pagėgių savivaldybės. Pagrindinis tyrimo tikslas – suprasti gyventojų požiūrį į atliekų tvarkymą, jų įsitraukimą, ir numatyti įmonės veiklos tobulinimo galimybes ateityje.

Daugiau nei  77 proc. respondentų yra patenkinti įmonės teikiamomis paslaugomis ir net 91 proc. ją rekomenduotų kitiems. Apskritai nepasitenkinimą atliekų tvarkymu išreiškė vos 6 proc. respondentų.

Didžioji dalis respondentų – fiziniai asmenys, reguliariai šalinantys buityje ir kitoje namų ūkio veikloje susidarančias atliekas. Beveik visi apklaustieji teigiamai įvertino kruopštų išbirusių atliekų sutvarkymą, reguliarų konteinerių tuštinimą, estetišką išvaizdą bei palankų kokybės ir kainos santykį.

Geresnės atliekų tvarkymo sąlygos

Nuolat investuojame ir geriname klientų aptarnavimo modelį, todėl džiaugiamės, kad mūsų pastangos nenueina veltui. Nors nerūšiavimo problema vis dar išlieka, pastebime, kad gyventojai atliekas tvarko atsakingiau, rūpinasi taršos mažinimu jų gyvenamojoje aplinkoje“, – teigia ekologijos verslo bendrovės vykdomoji direktorė D. Skrupskelienė.

 „Ecoservice“ į paslaugų kokybės gerinimą šiais metais investavo daugiau kaip 2 mln. eurų. Bendrovė šiukšliavežių parką papildė viso dešimčia modernių mašinų, atitinkančių europinius ekologijos standartus, atnaujino rūšiavimo priemones ir linijas. Planuojama, kad investicijos leis bendrovei papildomai aptarnauti daugiau nei 15 tūkst. individualių namų valdų, kurios bus  aprūpintos rūšiavimo priemonėmis už daugiau nei 400 tūkst. eurų.

 „Virtualus“ atliekų valdymas

Pasak D. Skrupskelienės, iškilus problemoms, susijusioms su atliekų tvarkymo paslaugos teikimo tvarkos išaiškinimu arba esant papildomų paslaugų poreikiui, gyventojai dažniausiai pagalbos kreipiasi į vadybininkus. Pasirodo, kad net  80 proc. apklaustųjų yra tekę bendrauti su vadybininkais ir liko patenkinti jų operatyvumu.

Jau kurį laiką „Ecoservice“ klientai kviečiami naudotis pirmąja mobiliąja programėle „Eco App“, skirta atsakingiau tvarkytis su atliekomis. Visgi daugiau kaip 63 proc. apklaustųjų informacijos apie atliekų išvežimo grafikus vis dar ieško įmonės internetiniame puslapyje ir tik 14 proc. tam naudoja „Eco App“.

„Suprantame, kad kiekvienai naujovei įsitvirtinti reikia laiko. Todėl dar ne visi klientai spėjo išbandyti ir įvertinti šios programėlės patogumą bei teikiamą naudą, – komentuoja D. Skrupskelienė. – Pastebime, kad gyventojai neretai supainioja atliekų surinkimo grafikus ar  tiesiog  užmiršta išstumti konteinerį, todėl šio įrankio pagalba jiems bus suteikiama tiksli ir lengvai prieinama informacija, o mums – galimybė nuolat palaikyti ryšį su klientais, operatyviai reaguoti į iškilusias problemas.“

Programėlėje gyventojai gali rasti visą aktualią informaciją apie atliekų rūšiavimą: kur mesti nereikalingas plastiko, stiklo ir popieriaus atliekas, kaip atsikratyti elektroninių prietaisų ar kitų specifinių atliekų ir kitą informaciją, kaip efektyviai tvarkytis su atliekomis.

D.Skrupskelienės teigimu, ši apklausa tik dar kartą patvirtina, kad lietuviai yra linkę spręsti aplinkosaugos problemas ir aktyviai įsitraukia į atliekų šalinimo procesus, todėl pagrindinė užduotis atliekų tvarkytojams – sudaryti tam patogias sąlygas, atitikti besikeičiančius klientų ir rinkos poreikius.

Atgal