VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

In memoriam

02.05.Netekome kino operatoriaus A. Kemežio

Vasario 5 dieną netekome Lietuvos kino operatoriaus Audriaus Kemežio, pranešė Lietuvos kinematografininkų sąjunga.

A. Kemežys gimė 1973 m. spalio 5 d. Birštone. 1998 m. baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Teatro ir kino fakultetą. Kino ir televizijos katedroje įgijo operatoriaus specialybės bakalauro laipsnį. 
A. Kemežys - kūrėjas, pelnęs daugybę Lietuvos ir užsienio apdovanojimų. Be jo šiandienis lietuviškas, ypač dokumentinis, kinas ir jo tarptautiniai pasiekimai yra sunkiai įsivaizduojami. A. Kemežys - operatorius, kurį kiekvienas režisierius ar prodiuseris, kviesdamas dirbti kartu, vertino, visų pirma, kaip bendraautorių. Jo pasišventimas profesijai, nuolatinis ieškojimas būdų, kaip įgyvendinti įdomiausius vizualinius uždavinius, gerai žinomas ir kino kūrėjams, ir kritikams.
"Kenotafas", "Raminas", "Aš perėjau ugnį, tu buvai su manimi", "Moteris ir Ledynas" (rež. Audrius Stonys), "Kaip mes žaidėme revoliuciją", "Meistras ir Tatjana" (rež. Giedrė Žickytė), "Pokalbiai rimtomis temomis", "Specialistė", "Balkonas" (rež. Giedrė Beinoriūtė), "Radviliada" (rež. Ramunė Rakauskaitė), "Prieš parskrendant į Žemę" (rež. Arūnas Matelis), "Senekos diena" (rež. Kristijonas Vildžiūnas) - tai toli gražu ne visas sąrašas pastaraisiais metais sukurtų juostų, kurių sėkmė tarptautinėje erdvėje ar savo šalies ekranuose didele dalimi priklausė nuo A. Kemežio kūrybiškumo. 
Operatorius niekada nėra savo kūryboje įžeidęs žmogaus, gyvio ar paties gyvenimo. A. Kemežio kantrybė yra skirta sulaukti atsivėrimo, o ne šokiruojančio kadro. Tai ypatingai etiškas operatorius. Šis jo bruožas atsiskleidžia visuose filmuose, tačiau gal labiausiai - ypatingo jautrumo ir supratimo iš visos kūrybinės grupės reikalavusioje G. Beinoriūtės juostoje apie socialiai pažeidžiamus vaikus "Pokalbiai rimtomis temomis".

Atgal