VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Parodos

04 28. Tarp būties ir buities

Birutė Liškauskienė

Taip vadinasi bendra šiaulietės grafikės Lolitos Braza Putramentienės ir vilnietės keramikės Vidos Juškaitės paroda.

Lolita pateikia parodai... frotažus ( pranc. frottage, „trynimas“, tai tokia įvairių daiktų faktūros atspaudo gavimo technika, kai pvz., ant neobliuotos lentos dedamas popierius, trinamas pieštuku, kreidele ir gaunami raštai, sukuriamos vaizdinės asociacijos). Grafikos mokslus išstudijavusi Lolita Braza Putramentiene šią techniką naudoja nuo 2011 metų, bet šioje parodoje pateikiami naujausi frotažai, išreiškiantys mūsų praeities ir dabarties gyvenimo buities grožį, kuris pilnas žmogaus gyvenimo istorijų, idėjų, nuojautų ir įvairių įvykių prasmės. Tie objektai atrasti iš buities, kurios tapsmas yra būtyje, nuo smulkmenų, mažų šaukštelių iki sudėtingų architektūrinių detalių. Visa tai sugula į darnų sumanymą perteikti idėją frotaže. Rodos, visai nesvarbi, atsitiktinai pamatyta buities detalė tampa svarbia būties dalimi, malda, svajone, netektimi, džiaugsmu, netgi gyvenimo poezija ir dar daugeliu kitais žmogui svarbiais dalykais. Lolitos frotažai – tai platūs minčių ir rankų mostai.

Totemo” autorė Vida Juškaitė, keramika

Vida Juškaitė savo kūrinius iš molio kepa elektrinėje ir reducinėje, aukštos temperatūros krosnyse, įkaitintose kartais daugiau nei tūkstantį laipsnių, nuo studijų Dailės akademijoje laikų. Nors lipdyti iš molio darbelius pradėjo nuo pirmos klasės, mokydamasi Kaune. Šioje Jurbarko Krašto muziejaus parodų salėje pateikti darbai jungia 2010-2015 metus. Keramikė kuria dekoratyvinius , buitinius, konceptualius ir poetiškus kūrinius, jau kokį dvidešimt metų, naudodama molį, spalvotą glazūrą, porcelianą, geležies bei vario oksidus.

Parodų salės Cerkvėje išorinis vaizdas

Iš pirmo žvilgsnio, atrodo, dekoratyvinis dygliuotas dubenėlis, bet spalvota glazūra, grafinis ažūro „tekstas“, savo geometrinėmis formomis labiau artimas gėlės graižo struktūrai, gamtos motyvui su pavadinimu „Duburiai“, išdegti iš akmens masės. Autorė savo būties akimirkas įklampina molyje, įprasmindama, meilę, džiaugsmą, praradimus ir net politinių įvykių atspindžius, jų fragmentus, savo pojūčius jų atžvilgiu. Buitinės keraminės detalės, elemetarūs kavos puodeliai sudėti į kažkokį totemą, atspindi autorės pasąmonės klodą, nes šiuo atveju puodelis nėra puodelis, o ženklas garbinamo objekto, „Totemo“, išreiškiančio tikėjimą jo globa gyvenimo būtyje. Dekoratyviniuose Vidos Juškaitės darbuose juntama plastikos meistrystė, linijos judesys, spalvų ir formų ritminiai deriniai. Tai rodo dailininkės ne tik medžiagos iš kurios kuriama, bet buities išaukštinimas būtyje.

Kairėje - straipsnio autorė Birutė Liškauskienė, dešinėje- Lolita Braza Putramentienė. Nuotraukų autorė, architektė ir fotografė Laura Česiūnienė

Abiejų dailininkių paroda „Tarp būties ir buities“ Jurbarko Krašto muziejuje tęsis iki gegužės 28 dienos.

Atgal