VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Parodos

09 08. “Dvi dienos”

Birutė Liškauskienė

Juodkrantės Liudviko Rėzos Kultūros centro parodų salėje šių metų rugsėjo 10 d. 17.00 val. atidaroma fotografo Vilmanto Dambrausko ir skulptoriaus Kazio Bimbos paroda”Dvi dienos”.

Vilmantas Dambrauskas yra baigęs Vilniaus dailės akademijoje dizainą. Šiuo metu kuria skaitmeninę grafiką, fotografijas, yra Šiaulių universiteto Menų fakulteto Piešimo katedros docentas. Menininkas yra surengęs autorines fotografijos, tapybos, kompiuterinės grafikos parodas Suomijoje, Prancūzijoje ir, žinoma, daugybę parodų Lietuvoje. Yra išleidęs knygas ”Firmų ženklai ir logotipai”, “Apie reklamą prie kavos puodelio” ir “Mano miesto veidai”. Apdovanotas Šiaulių miesto kultūros ir meno premija.

Kazys Bimba su Vilmantu Dambrausku stovintys, K.Bimba stovi iš kairės

Kazys Bimba su savo skulptūromis parodose dalyvauja nuo 1978 metų, stebindamas meno mylėtojus savo kūrinių įvairove tiek medžiagos tiek tematikos, tiek skulptūrų monumentalumo prasmėmis. Mažesnių ir didesnių miestelių erdvėse yra pastatytas ne vienas Kazio Bimbos kūrinys. Skulptorius yra sukūręs daugiau kaip tris šimtus antkapinių paminklų, jis mielai dalyvauja ir metalo plastikos respublikiniuose simpoziumuose. Kaziui Bimbai taip pat įteikta Šiaulių miesto kultūros ir meno premija. Na, o mažoji skulptoriaus kamerinė plastinė skulptūra džiugina savo įvairove ir konceptualumu.

Ši autorių dueto paroda “ Dvi dienos” Juodkrantėje yra ketvirtoji. Pirmoji įvyko Jurbarko Vinco Grybo muziejuje. Vilmanto Dambrausko fotografijos buvo eksponuojamos šalia V. Grybo muziejaus dokumentikos, o Kazio Bimbos medinės, granito ir marmuro skulptūros buvo pastatytos greta Vinco Grybo skulptūrų. Tai buvo paroda, kur labai derėjo skulptūros tarp skulptūrų, šiuolaikinis menas tarp klasikinio, nes buvo įdomu ne tik pačios skulptūros, bet ir netikėta, jų palyginamąja prasme. Pavyzdžiui, Kazio Bimbos “Nukryžiuotasis” šalia Vinco Grybo “Nukryžiuotojo”. Visoje ekspozicijoje šalia vienas kito stovėjo skirtingų kartų autorių kūriniai. Paroda buvo naujoviška ir kėlė nuostabą. Antroji abiejų autorių “Status krantas” paroda įvyko taip pat Jurbarke, bet jau Krašto muziejaus parodų salėje, įsikūrusioje senojoje stačiatikių cerkvėje. Vilmantas Dambrauskas ir Kazys Bimba savo kūriniuose tada demonstravo tapybiškumą, plastiką ir giliamintiškumą. Na, o paroda „Dvi dienos“ atkeliavo iš Klaipėdos Į Juodkrantę.

Šioje, ketvirtojoje bendroje abiejų autorių parodoje „Dvi dienos“ Vilmantas Dambrauskas eksponuoja dvidešimt keturių fotografijų ciklą „Viena diena, vienas šokis“, kuris gimė, kai menininkas sugalvojo pasikviesti į studiją modelį ir pafotografuoti, be jokios išankstinės idėjos, be kūrybinio plano, tiesiog šiaip sau, nes mėgsta fotografuoti. Pasirodė, kad šio modelio, šios moters kūnas tiesiog užprogramuotas judesiui ir grakštumui. Per kelias valandas susikūrė ekspromtu toks vientisas, išbaigtas, netikėtų ir informatyvių fotografijų ciklas, kuris puikiai dera prie Kazio Bimbos skulptūrų. Vieningai, abu kartu, deklaruoja moters kūno grakštumą ir angelišką tyrumą per fotografiją ir skulptūrines formas. Abu menininkai mėgaujasi moters kūno formomis, jos plaukais, judesių grakštumu, tiesiog tobulumu. Galima sakyti, abu autoriai „gyvena“ tarp modelių tokiame grožyje, tokioje harmonijoje, patys būdami laimingi dėkingumo ženklan pateikia savo kūrinius mūsų pasąmonei „pamaitinti“ kiekvienas savo išraiškos priemonėmis. Pasak Vilmanto, „diena nėra vien dvidešimt keturios valandos. Tai yra laikas, per kurį mąstai, myli, nekenti, esi mylimas, esi išduodamas. Diena - tai modulis, detalė, iš kurios sukonstruotas gyvenimas. Viena diena, ar vienas gyvenimas pasaulio kasdienybėje yra tik mirksnis. Du vienminčiai autoriai, sielos dvyniai, du gyvenimai, vienoje parodoje „Dvi dienos“. „Yra tokie dalykai, kurie neįmenami, neatskleidžiami iki galo, tai moteris,- sako Vilmantas,- tai visiškai unikalūs organizmai, žymiai spalvingesni, jos turi tai, ką norisi pamatyti, norisi nustebti, norisi atrasti, susižavėti, tiesiog „išsižioti“ (šiauliečių tarme). Vyrai kitokie. Jie kitaip negali gyventi. Vieną „nušlifuoja“ ir eina kitos „šlifuoti“. Moterys yra žymiai aukščiau už vyrus ir jos vairuotojos geresnės“- negaili moteriai komplimentų autoriai žodžiais, o taip pat ir savo kūriniais. Didžiausia pagarba moteriai yra ši Vilmanto Dambrausko ir Kazio Bimbos kolektyvinė paroda.

Atgal