VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

POLITIKA

06.22. Ignalinos aerodrome – NATO treniruotės: galinga technika atima žadą

Tarptautinės pratybos kartu su NATO sąjungininkais vis labiau įtvirtina Lietuvos pozicijas saugumo žemėlapyje. Per birželį dvi savaites trukusias tarptautines karines pratybas “Geležinis vilkas 2019-1”, didžiausio dėmesio Lietuvoje sulaukė ne 4 tūkstančiai karių iš 10 šalių sąjungininkių, bet Ignalinos aerodrome treniravęsi Britanijos karių atskraidinti puolamieji sraigtasparniai „Apache”.

 

Pratybų nuotraukos, aut Vacys Valužis

Visame pasaulyje garsius atakos sraigtasparnius “Apache” į pratybas atsigabeno britų kariai, priklausantys Britanijos oro pajėgų Atakos sraigtasparnių padaliniams. Dalis šių karių šiuo metu bazuojasi Estijoje, kur daugianacionaliniam NATO batalionui vadovauja britų karininkų komanda. 

Ignalinos aerodromo įkūrėjas Rimvydas Maciulevičius džiaugiasi, kad tiek Lietuvos, tiek ir NATO sąjungininkų kariai savo pratyboms vis dažniau renkasi Ignalinos aerodromą. Pasak aviatoriaus, bendradarbiavimas su NATO sąjungininkų kariais įsitvirtino jau nuo 2016-ųjų, kuomet aerodrome treniravosi ir bazavosi Tarptautinių mokymų „Geležinis kardas“ JAV 173-oji oro desantininkų brigada su bepiločiais orlaiviais.

“Aerodromo draudžiama zona pietvakarių kryptimi susijungia su Pabradės poligonu ir yra itin patogi kariškių reikmėms. Be to, kariams labai svarbus ir unikalus mūsų draudžiamos zonos dydis – jos spindulys siekia 20, o aukštis pagal atskirą prašymą galimas net iki 22 kilometrų”, – aerodromo patrauklumą įvardija R. Maciulevičius.

Britų pajėgų atstovas, operacijų karininkas Jonathanas Riley, taip pat pabrėžia, kad šalia draudžiamos zonos išmatavimų, „Apache“ atakos sraigtasparnių pratyboms esminis kriterijus renkantis aerodromą yra ir pats kilimo/tūpimo takas.

„Tai labai geras, optimalaus dydžio aerodromas. Aplink jį nėra nieko, ką mes (oro pajėgos – aut. past.) klasifikuotume kaip reikšmingas kliūtis. Be to aerodromas turi ilgą ir gerai paruoštą kilimo ir tūpimo taką. Tai labai gera vieta treniruotis su sunkiais sraigtasparniais, nes mums būtinos geros ir pakankamai erdvios pakilimo ir nusileidimo erdvės“.

Karininkas taip pat akcentavo, kad besiruošdamas Europos ultralengvųjų orlaivių čempionatui, vyksiančiam šių metų rugpjūčio 7-17 dienomis, aerodromas jau pasiekė atitinkamą infrastruktūros ir NATO karius džiuginantį paslaugų ir patogumų lygį.

„Mums čia buvo labai gerai dėl visų sukurtų patogumų – net nereikėjo miegoti palapinėse“, – sakė J.Riley patikindamas, kad ir kitais metais tikėtinas jų pajėgų sugrįžimas į Ignalinos aerodromą.

Be pratybas „Geležinis vilkas“ organizuojančių Lietuvos karių ir NATO priešakinių pajėgų kovinėje grupėje tarnaujančių Vokietijos, Belgijos, Čekijos, Nyderlandų, Norvegijos karių, pratybose taip pat dalyvauja Danijos, Didžiosios Britanijos, Estijos, JAV, Lenkijos kariai. Siekiant užtikrinti pratybų skaidrumą ir atvirumą jose lankosi Baltarusijos ir Švedijos kariniai stebėtojai. Pratybų metu Lietuvos keliuose taip pat galima sutikti Lietuvos kariuomenės šarvuočius M113, Vokietijos kariuomenės tankus „Leopard II“ ir kovos mašinas „Marder“, Čekijos kariuomenės pėstininkų kovos mašinas „Pandur“, Nyderlandų – „Boxer“.

Atgal