VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Sveikata

07.20. Vaikščiojimas stiprina kaulus ir širdį

Vaikštinėjimas ypač treniruoja kvėpavimo, širdies-kraujagyslių ir nervų sistemas. Vaikščiojant pėsčiomis po 3 valandas per savaitę (maždaug 25- 30 minučių per dieną), iki 30-40 proc. sumažėja miokardo infarkto ir insulto išsivystymo tikimybė. O sergant hipertenzija ir reguliariai vaikštinėjant, per pusę metų galima normalizuoti kūno svorį ir arterinį spaudimą.

Vaikštinėjimas labai palankiai veikia centrinę nervų sistemą. Mokslininkai tvirtina, kad vaikštinėjant suaktyvėja serotonino ir endorfinų (vadinamųjų laimės hormonų) gamyba. Be to, toks fizinis krūvis padeda kovoti su depresija, nemiga ir bloga nuotaika. Vaikščiojimas yra puikus būdas nusiraminti, surikiuoti mintis, pozityviai nusiteikti ir kartu atsikratyti nervinės įtampos, streso. Reguliarūs pasivaikščiojimai mažina osteoporozės vystymosi tikimybę. Daugybės tyrimų rezultatai patvirtino esant tiesioginį ryšį taip vaikštinėjimo ir kaulų masės tankio didėjimo. Vadinasi, siekiant išvengti dažnų kaulų lūžių vyresniame amžiuje, reikia stengtis nuo jaunumės reguliariai pavaikštinėti. 

Atgal