VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Teatras

09 20. Iškilmingai sudavus parkeriu kaip batuta

Dr. Elina Naujokaitienė

Ir teikiama pagalba gali gerokai pavėluoti. Man keista, kiek gali būti monų lizų. Tai ir Fernando Botero (1959), nupiešta Kolumbijoje, menininkui dar nesulaukus 30 metų. Tais laikais ypač mėgta pasišaipyti iš XVI a. šedevrų. Salvadoro Dali „Mona Liza“ ir yra jo autoportretas (1954). Niekaip neišgarbinta, it Duchampo. Siurrealizmo mokytojo ūsai ir blakstienos skamba kaip mums atmokantis mėnulis. Pakanka transformuoto „žokondos“ autoportreto. Fernandas Leger (1830) piešia Jokondą su raktais. Galima klausti, kaip atsirakina drobė. Vaizdas kaip perpieštas pašto ženklas. Šiek tiek sniego, paimi ir išeini. Tai aštrus kontrastas Duchamps gestui. Duchampas (1919) karaliauja su auksaūse Mona Liza kaip klozetų karalius. Keturios raidės perspėja, kad vienoje vietoje jau šilta. 1503 metų Leonardo da Vinčio „Džokonda“ atrodo kaip neįprastas lietsargis. Transvestitiškas ikonoklastinis šypsnys. Duchampso praeiviai, perregimumas, estampai ir kartonai. Matilda Kšesinskaja su lenkų tautybės tėvu atlieka legionų fouettes. Kšesinskaja iš Marijos teatro atlieka Floros vaidmenį kaip fortepijonas ant pievos prie ežero ar ąžuolo. Nepageidaujamas alpinistas Kolombina iš „Arlekinados“, Aspicija iš „Faraono dukterų“ (1900). Carų numylėtinė kaip coup de foudre, meilė iš pirmo žvilgsnio. Ant perlo - kepuraitė ir geltonų lelijų žiedai. Katarina, Andre Benois ir blogai saugoma mergina. Sergejus Michilovičius, Andrejus Vladimirovičius labai myli imperatoriškosios Buhne, scenos šokėją.

Covent Gardene Kšesinskaja ir jos baletiniai memuarai. Imperatoriškoji šokėja, skirta tiems, kuriuos baletas vedžioja už nosies

Kartu su Tamara Karsavina ar Ana Pavlova primena 1929 metų baleto mokyklų karalienę Margot. Baleto aidas nenunyko. Tetos Rusijos vaizduotė ar ryžto trūkumas. Covent Gardene Kšesinskaja ir jos baletiniai memuarai. Koja neužtyla. Imperatoriškoji šokėja, skirta tiems, kuriuos baletas vedžioja už nosies. Šiais laikais niekas neturi teisės nei būti alkanas, nei šalti. Nous n‘avons pas le droit ni d‘avoir faim, ni d‘avoir froid. Man įdomu, kodėl Mitterandas mėgo aktores, argi jam nepakako petites madelaines... Rentree elegance primena, kad mes čia niekam ypač žiemos pasirodymui. Daniel Lavoie rudens paplūdimyje. Susitvarkai portfelius ir plauki su gondola Venecijoje. Kas norės, suras ir nuotrauką - įklijuos, primenančią Olgą Malėjinaitę su menuetais. Carų meilės dabar, matyt, nevaidina niekas. Turbūt artistai ne vien prancūzai su Petipas. Be gelžbetonio moderniųjų rajonų dramaturgija atrodo nykiai kaip be sijonų.

Atgal