VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Teatras

01 14. Vertybė – tai, ką sukuriame

Mykolo Romerio universiteto prof. dr. Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatras dar šventiškai pasipuošęs. Jauki atmosfera tvyrojo antrojo aukšto fojė. Sausio 9 d., skambant muzikai, už specialistų įvertintus reikšmingus darbus teatre čia buvo įteikti apdovanojimai, vadinami „Operos švyturiais“. Švyturys – visada kelią rodantis ženklas. Tai, ką turėtų pastebėti publika, į ką galėtų lygiuotis kolegos.

Neseniai žiūrėjau G. Verdi operą „Ernani“. Režisavo prancūzas Jeanas-Claude’as Berutti  (Žanas Klodas Berutis). Greta įdomios (nors ir neoriginalios), scenografo Rudy Sabounghi (Prancūzija) ir dizainerės Agnės Kuzmickaitės pastatymo pradžios intrigos, neradusios tolesnės plėtotės kelio, ryškiausiu akcentu buvo jauno dainininko Tado Girininko sukurtas Silvos personažas. Yra į ką lygiuotis ir kolegoms Lietuvoje. T. Girininkas –  kuriantis vaidmenį, bet nedemonstruojantis savęs, gražus tembras, lygi skambėsena registruose, motyvuoti emocijų proveržiai, muzikaliai formuojama vokalinė linija – tai didelės dainininko vertybės.

Švyturiai rodo kelią: kaip dorai, savo atkakliu darbu siekti žiūrovams pateikti meno vertybę. Jos gimimas – ilgas kelias, greta tikslingo darbo veikiamas neigiamų ir teigiamų atsitiktinumų. Negana laiku ir gerai pasirodyti scenoje, konkurse, kurio nors Europos teatro skelbiamoje perklausoje, bet ir patikti atvykusiam impresario, koncertinio menedžmento atstovui. T. Girininkas, karjerą pradėjęs Klaipėdos teatre, Kauno, Vilniaus scenoje, ją tęsia Vokietijos ir kituose teatruose. Jau parengtas pluoštas vaidmenų operose „Vedybų vekselis“, „Džanis Skikis“, „Ernani“, „Figaro vedybos“, „Lohengrine“, „Visos jos tokios“, „Caro sužadėtinė“, „Karmen“, „Rigoletas“ ir kt.  Šis „Švyturys“ skirtas už ryškiausius 2013 metų  darbus. T. Girininkui – už labai skirtingos muzikinės stilistikos vaidmenis: Karaliaus vaidmenį R. Wagnerio operoje „Lohengrinas“ ir Silvos – G. Verdi operoje „Ernani“.

Tadas Girininkas, Rūta Juodzevičiūtė, Marius Miliauskas po apdovanojimų

Dainininkas jau gražiai pasirodė tarptautiniuose konkursuose. Gyvename tokiu metu, kai gerų dainininkų yra daug. Teatrai juos atsirenka ne tik pagal balsą, bet ir pagal gebėjimą skleisti į salę fliuidus, gebėti žmogiškumo potencija paliesti klausytojo emocines pagavas, tikti vaidmeniui savo išvaizda. Ja T. Girininkas skųstis negali. Gražaus stoto, inteligentiškas, išlaikytas, kol kas nedemonstruojantis „tuštybės mugės“ rinkinio. Būti didžiųjų konkursų laureatu – ypač sunku. Tačiau konkursuose dažniausiai pastebima dainininko potencija. Ją įgyvendina sąjunga su dirigentu, kuris stato veikalą. Ir taip atlikėjas auga. Reikia tikėtis, kad dar jaunas T. Girininkas neišbarstys savo talento ir galių pasipinigaudamas popsiniuose renginiuose ir oriai sieks dainininko karjeros aukštumų.

Geriausio metų baleto atlikėjo „Švyturys“ atiteko Mariui Miliauskui už Čiurlionio vaidmenį balete „Čiurlionis“ ir Karaliaus Marko – balete „Tristanas ir Izolda“.

Dvyliktą kartą įteikdamas premijas, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro generalinis direktorius Gintautas Kėvišas pabrėžė: „Operos švyturių“ apdovanojimai gyvuoja jau daugiau nei dešimtmetį. Tai rodo, kad ši tradicija yra svarbi ir reikalinga ne tik teatrui, jo solistams, visai LNOBT bendruomenei, bet ir mūsų partneriams – apdovanojimų steigėjams.“ Pagyros žodžių verta šiuos apdovanojimus įsteigusi bendrovė „Švyturys-Utenos alus“, kurios generalinis direktorius R. Viršilas apdovanojimus įteikė vildamasis, kad šiuos artistus pamatys ir uteniškiai.

Už geriausią antraplanį vaidmenį operos bičiulių sambūrio „Orfėjaus lyra“ įsteigtas apdovanojimas šiais metais teko balerinai Rūtai Juodzevičiūtei už Marijos vaidmenį balete „Čiurlionis“ ir Mikaelos balete „Karmen“ pagal Georges Bizet (Žoržo Bizė) muziką. Jauna balerina pakartojo sparnuotą mintį: teatre antraeilių vaidmenų nėra. Kiekvienas jų „atlikėjui svarbus ir reikšmingas, kuriamas atsidavusiai, siekiant pilnavertiškumo“.

Jaunų menininkų paskata reikšminga: siekti kiekvienu savo darbu kurti vertybę scenoje.

 

Atgal