VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Teisė ir teisingumo vykdymas

08 11. Per pusmetį į VVTAT kreipėsi penktadaliu daugiau vartotojų

Per pirmus šešis šių metų mėnesius į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) kreipėsi beveik devyni tūkstančiai asmenų - penktadaliu daugiau nei 2014 metais tuo pat metu.
Pirmąjį šių metų pusmetį tarnyba daugiausiai skundų gavo dėl vartojimo prekių (1251), sveikatos priežiūros, privačių švietimo ir kitų mokamų paslaugų (319), dažnai buvo skundžiamos vartotojo nuomone nekokybiškos laisvalaikio paslaugos (274). Didžioji dalis skundų taip pat buvo susijusi su nekokybiška avalyne ar drabužiais (548). Nuo metų pradžios tarnyba išnagrinėjo ir atsakė į 2 200 vartotojų skundų, iš jų beveik 1 400 buvo išnagrinėti ginčų sprendimo neteismine tvarka.
"Augantis skundų ir paklausimų skaičius dėl galimų vartotojų teisių pažeidimų akivaizdžiai parodo, kad žmonės vis geriau išmano vartotojų teises ir pasiruošę jas ginti. Tokiai situacijai įtakos turėjo ir tai, kad šiemet regionuose pradėjo dirbti Vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistai, todėl regionų vartotojams tapo paprasčiau apginti savo teises ir visuomenės teisinio švietimo iniciatyvos", - sako teisingumo ministras Juozas Bernatonis. 
Anot Teisingumo ministerijos, vis daugiau vartotojų susižavi žemų kainų pasiūlymais ir perka visai nepasidomėję pardavėjų patikimumu. Tokie atvejai ypač dažni įsigyjant prekes per socialinius tinklus, kai vartotojai perveda pinigus į fizinių asmenų asmenines banko sąskaitas, neturėdami apie pardavėjus jokios informacijos. Prekės nepristatomos, socialiniame tinklalapyje sukurtos paskyros ištrinamos ir vartotojai lieka tiek be pinigų, tiek ir be prekių, o vienintelė turima sudaryto sandorio informacija - bankinio pavedimo išrašas. VVTAT, nagrinėdama tokius ginčus, bendradarbiauja su kitomis institucijomis ir imasi visų priemonių, kad pažeistos vartotojų teisės būtų apgintos, o pardavėjai surasti.

Atgal