VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Transportas

10 03. Klausimas apie VNO tako rekonstrukcija - koks jis?

Artūras Stankevičius,

Vilniaus oro uosto direktorius

Vilniaus oro uostas vakar pranešė lietuviams konkrečią datą, kai į sostinę skraidantys oro linijų lėktuvai tūps ir kils ne Vilniaus, o Kauno oro uoste. 35 dienos ir visus saugumo reikalavimus atitinkantis orlaivių kilimo ir tūpimo takas ar turizmo verslą atstovaujančių šalių pasitenkinimas ir po kelerių metų uždarytas visas oro uostas – kas svarbiau Lietuvai? Tokį klausimą keliame mes. Ir jis yra pagrindinis kalbant apie šią situaciją. Kodėl?

1.Dabartinis Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas „eina paskutinius savo metus“ ir techniškai jam būtina rekonstrukcija. Taip teigia visi profesionalai, bent kiek suprantantys, kokia yra orlaiviams naudoti reikalinga tako danga. Taip teigia tarptautinė oro uostų asociacija. Taip teigia ir pati istorija – takas nerekonstruotas daugiau nei pusamžį.

2.Techniniai duomenys diktuoja poreikį taką uždaryti 35 dienoms. Tai yra pats trumpiausias, koks gali būti, laikas tokiam projektui vykdyti. Visi kiti aspektai – komerciniai, turizmo, politiniai – yra projekto įgyvendinimo pasekmės. Mes informuojame visus prieš 2 metus tam, kad visos pusės galėtų tas pasekmes įsivardyti ir mėnesį išgyventi su oro uostu už 100 km – taip, kaip užsienyje tai yra įprasta ir niekam nekelia problemų.

3.Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos poreikis neturi nieko bendro su koncesijos projektu. Kaip gali sugedusio mobiliojo telefono taisymas turėti ką nors bendro su ketinimu kraustytis į kitą būstą? 

Tad pabaigai – kas svarbiau visiems: 400 tūkst. keleivių poreikis vieną mėnesį keliauti valandą iki oro uosto ar daugiau nei 3 mln. per metus aptarnaujančio oro uosto ateitis?

Atgal