VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D.

Transportas

04.20. Pavasarinės eismo sąlygos keliuose

Ilgai lauktas pavasarinis oras jau čia pat – su šiluma į Lietuvą atkeliavo ir pavasarinės eismo sąlygos keliuose. VĮ „Kelių priežiūra“ prašo atkreipti dėmesį į eismo apribojimus. Šiuo metu Lietuvoje dėl polaidžio eismas yra apribotas 260 ruožų, t.y. beveik 2000 km, daugiausiai Vilniaus, Panevėžio, Utenos apskrityse.

„Praėjusių metų ruduo buvo ypač lietingas, kai kuriuose regionuose iškritusių kritulių kiekis buvo didžiausias per keliasdešimt metų. Rudenį įmirkusios kelių sankasos žiemos metu užšalo ir taip išsilaikė iki pat pavasario, todėl polaidžio, kuris gali tęstis dar kelias savaites, metu ypač susilpnėjo kelių konstrukcijos laikomoji geba. Asfalto ir žvyro dangos yra niokojamos sunkiasvorių transporto priemonių, todėl siekiant apsaugoti kelius, tam tikros masės transporto priemonėms ribojamas eismas. Apmaudu, kad pasitaiko nemažai pažeidėjų, ypač miškingų teritorijų keliuose“, – teigia P. Kairiūkštis.

Gyventojai prašomi būti pilietiškais ir apie pažeidėjus informuoti policijos pareigūnus, iš kurių taip pat tikimasi daugiau pagalbos, kovojant su pažeidėjais.

„Krovinių vežėjai, miškovežiai ir kt., planuodami maršrutus turėtų atkreipti dėmesį į informaciją, pateikiamą internetinėje svetainėje eismoinfo.lt tam, kad būtų išvengta finansinių nuostolių, nekiltų problemų gyventojams dėl dar labiau blogėjančios kelių būklės“, – įspėja kelių ekspertas.

Profiliavimui reikalingos sąlygos

Prasidėjus polaidžiui ir susilpnėjus kelių laikomajai gebai, žvyro dangoje formuojasi provėžos, įdubos ar iškylos, kurias kelininkai gali sutvarkyti tik esant tinkamoms meteorologinėms sąlygoms.

„Žvyro dangos profiliavimui būtinos tam tikros sąlygos, kad danga susiprofiliuotų kokybiškai, kitu atveju atliktų darbų efektas nėra ilgalaikis, o tam tikrais atvejais galimas net kelio būklės pabloginimas, kelio konstrukcijos pažeidimas. Žvyro danga neturi būti sausa, bet neturi būti ir permirkusi nuo drėgmės. Daugumą kelių šį sezoną jau suprofiliavome, tačiau dalies ruožų kokybiškai suprofiliuoti kol kas dar neįmanoma. Atsižvelgdami į orų prognozes, darbus tikimės tęsti ir kitą savaitę“, – tikina P. Kairiūkštis.

Pavasarinės eismo sąlygos

Įsibėgėjant pavasariui už lango vis ryškiau ima šviesti saulė. Kelių ekspertas perspėja, kad po žiemos akys dar nepratusios prie itin stiprios šviesos, todėl būtinas itin didelis atidumas.

„Apakinti saulės galime nepastebėti per perėją einančio žmogaus, priešais atvažiuojančio automobilio. Vairavimą sunkina ir saulė, esanti už nugaros - sunku įžiūrėti šviesoforų pasikeitimus, veidrodėliuose gali pasirodyti atspindžiai. Akinimo efektą mažina poliarizuoti saulės akiniai, priekinis apsauginis saulės skydelis, švarus automobilio stiklas išorėje ir viduje, vairuoti padeda kelio horizontalus ženklinimas ir ženklai“, –  atkreipia dėmesį pašnekovas.

Eismą pavasarį sunkina ir rūkas, kuris susidaro dėl oro temperatūrų skirtumo. Vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į važiavimo greitį, įvertinti, kad pavasarį danga dažnai būna šlapia, rytais dėl šalnų gali būti net slidi. Pavojingiausiais ruožais yra laikomi keliai šalia vandens telkinių, tiltai, viadukai, miško proskynos.               

Apie valstybės įmonę „Kelių priežiūrą“

VĮ „Kelių priežiūra“ įkurta sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Esame viena iš didžiausių įmonių Lietuvoje, vienijanti 2600 savo srities specialistų. Įmonė yra atsakinga už valstybinės reikšmės kelius – mūsų užduotis gerinti važiavimo sąlygas magistraliniuose, krašto ir rajoniniuose keliuose. Įmonė žiemą ir vasarą prižiūri ir valo daugiau kaip 21 000 km valstybinės reikšmės kelių.

Atgal