VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

VISUOMENĖ

01.09. „Talka kalbai ir tautai“ kviečia Sausio 13-ąją švęsti su valstybingumo simboliais, o ne su „Neužmirštuole“

Visuomeninė „Talka kalbai ir tautai“ kreipiasi į visuomenę, ragindama Laisvės gynėjų dieną minėti segint laisvės kovotojų visais laikais brangintus valstybingumo simbolius, o ne politikų vietoje šių simbolių aktyviai populiarinamą „neužmirštuolę“. Talka skelbia, jog nepalaiko politizuotos Sausio 13-ajai skirtos vadinamosios „Neužmirštuolės“ akcijos, vietoje patriotų krauju aplaistytų Lietuvos valstybingumo simbolių – Vyčio, Gedimino stulpų ir Trispalvės – peršančios abstraktų, su kova už Lietuvos laisvę ir tautos bei valstybės simbolika nieko bendra neturintį „neužmirštuolės“ naujadarą. Talka akcentuoja, kad „neužmirštuolės“ ženklas niekaip nesusijęs su Lietuvos nepriklausomybės gynėjus žygdarbiui įkvėpusia laisvos tėvynės vizija. Retoriškai klausiama: „Ar regite Joną Basanavičių arba Adolfą Ramanauską-Vanagą su dirbtine „neužmirštuole“ atlape?“

„1940 m. Sovietų Sąjungai okupavus Lietuvos Respubliką, visi Lietuvos valstybingumo simboliai buvo uždrausti. Už jų naudojimą iki pat Atgimimo buvo taikomos griežtos bausmės. Tačiau šie simboliai iš viešojo gyvenimo nedingo, jie ir toliau buvo naudojami pogrindyje. Tautos brangintus valstybės simbolius keičiant istoriškai Lietuvai ir tautai nieko nereiškiančiu ženklu, Lietuvos piliečių atmintis ir dėmesys nukreipiami nuo savo tautos ir valstybės laisvę įtvirtinusių istorinių simbolių į abstrakčias aukas už abstrakčią neapibrėžtą laisvę. Tokia laisvės samprata skirta ugdyti pasaulio piliečius. Ne už tai buvo kovota ir Sausio 13-ąją, kai aukos krito turėdamos labai aiškų tikslą – apginti tautos laisvę atkurti nepriklausomą valstybę ir pačiai ją valdyti. Sausio 13-ąją Seimo gynėjai stovėjo už savo tautos ir valstybės, o ne kieno nors kito laisvę. Daug amžių kovą už Lietuvos laisvę įprasmina Vytis ir Gediminaičių stulpai, jau šimtą metų Lietuvos valstybingumo simbolis yra Trispalvė“, - primena Sausio 13-ąją Seimo gynėjus dvasiniu palaikymu stiprinęs kunigas Robertas Grigas.

Talka atkreipia dėmesį, jog „Neužmirštuolės“ akcija yra vienos partijos – Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų – viešųjų ryšių projektas.

„Nors savaime partijos iniciatyva nėra blogai, šiuo atveju akivaizdžiai stengiamasi pakeisti visuomenės sąmonėje esančius valstybinius simbolius naujais, itin daugiaprasmiais ir atsietais nuo konkrečių laisvės kovų, o kartu steigiant naują laisvės kovų suvokimą. Tarp tą darančiųjų yra TS-LKD partijos ir frakcijos nario Mykolo Majausko vadovaujamaKovų už laisvę atminimo asociacija „Neužmiršk“, finansavusi „Neužmirštuolių“ leidybą. 2014 metų, kai pradėta „Neužmirštuolių“ akcija, ją koordinavo ir žiniasklaidoje populiarinoTS-LKD vykdomosios sekretorės M. Navickienės pavaduotoja Aistė Gedvilienė, 2016 m. nesėkmingai kandidatavusi Seimo rinkimuose ir pati nurodžiusi„Neužmirštuolę“ kaip vieną TS-LKD organizuotų akcijų. Pirmuoju „Neužmirštuolės“ ambasadoriumi buvo TS-LKD partijos ir frakcijos narys, tuomet politines ambicijas dar neigęs Tadas Langaitis. Akciją oficialiai rėmėvienintelė TS-LKD partija ir įvairios jos asocijuotos struktūros: Jaunųjų konservatorių lyga, Jaunieji krikščionys demokratai, TS-LKD sudėtyje esanti Politinių kalinių ir tremtinių sąjunga“, - faktus vardijo filosofas dr. Laisvūnas Šopauskas.

Kreipimosi autoriai pabrėžia, jog daug geros valios ir patriotiškų žmonių geraširdiškai remia ,,Neaužmirštuolės“ akciją nesusimąstydami, kad šis vajus skirtas nupolitinti šalies piliečius, jų sąmonėje atsieti asmeninės laisvės troškimą nuo tautos laisvės ir valstybės nepriklausomybės simboliuose įtvirtintų idealų.

Visuomenė raginama Laisvės gynėjų dieną švęsti puošiantis valstybingumo simboliais, o taip pat nepritarti Švietimo ir mokslo ministerijos remiamam „Neužmirštuolių“ dalinimui mokyklose, vietoje to verčiau supažindinant vaikus su tikraisiais valstybingumo ir laisvės kovų simboliais. 

Atgal