VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

AKTUALIJOS

2023.01.04. ESO: kodėl kartais išjungiama elektra?

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vykdomi planiniai elektros tinklo priežiūros ir remonto darbai, kurių metų gyventojams laikinai atjungiamas elektros tiekimas, atliekami pastoviai visus metus tam, kad būtų užtikrinamas kokybiškas ir patikimas elektros skirstomojo tinklo veikimas ir energijos tiekimas visiems šalies gyventojams.

ESO Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius Virgilijus Žukauskas atsako į šešis dažniausiai kylančius klausimus ir paaiškina priežastis, kurios turi įtakos to atsiradimui.

Kokia elektros atjungimo priežastis?

Pasak ESO atstovo, planiniai periodiniai remontai ir techninis aptarnavimas atliekami siekiant pašalinti pastebėtus defektus, kurie pačiu nepatogiausiu metu gali sukelti neplanuotai ilgus išsijungimus.

Kita priežastis yra tinklo atnaujiimas. „Atnaujinimas dideliuose elektros skirstymo objektuose vyksta dėl tiekimo kokybės gerinimo. Vien rekonstruojant vidutinės įtampos tinklą, elektrą reikia atjungti mažiausiai 5 kartus, kadangi tai sudėtingas ir imlus laikui ESO inžinierių vykdomas darbas“, – teigia V. Žukauskas.

Viena dažna priežastis yra naujų vartotojų, tarp jų ir naujų gaminančių vartotojų, prijungimas. Naujo vartotojo prijungimo prie tinklo metu elektra atjungiama ir tame tinkle jau esantiems vartotojams.

Jeigu darbą atliekate per kelias valandas, kodėl rašoma, jog elektros nebus visą dieną?

„Tiksliai suplanuoti darbų atlikimo laiką yra labai sudėtinga, nes neišjungus įrenginio dažnai neįmanoma nustatyti visų galimų defektų. Planinius darbus visuomet stengiamasi atlikti kuo operatyviau. Dažnu atveju juos atliekame per trumpesnį laiką, nei nurodome siunčiamuose pranešimuose“, – sako ekspertas.

Anot bendrovės Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius, net 99 proc. suplanuotų nutraukimų yra atliekami nevėluojant.

Kodėl visi darbai negali būti atlikti vasarą?

„Vien šiltojo metų laiko neužtenka atlikti reikiamus priežiūros darbus. Taip pat gali atsirasti pavojingi defektai, kurių nepašalinus operatyviai galimas išsijungimas pačiu netinkamiausiu laiku. Tai – nuolatinis darbas, kuris yra atliekamas ištisus metus, tačiau atšalus orams jis yra ribojamas arba stabdomas“, – paaiškina V. Žukauskas.

Oro temperatūrai dienomis svyruojant nuo -5 iki -10 °C planiniai elektros tinklo remonto darbai laikinai sustabdomi, jei juos atliekant elektros energijos tiekimą vartotojams būtina nutraukti ilgiau kaip 5 valandoms – vykdomi tik tiek darbai, kurių atlikimo trukmė yra iki 5 val.

Termometro stulpeliui nukritus žemiau -10 °C, planiniai darbai, kurių metu nutraukiamas elektros energijos tiekimas, nėra vykdomi.

Kodėl ESO nestato generatorių atlikdami atnaujinimus?

Anot ESO atstovo, galimybės visais atvejais pastatyti generatorius nėra. Įvertinant kiekvieną dieną vykstančių planinių atjungimų mąstą reikėtų ženkliai daugiau generatorių ir žmonių, kurie juos aptarnautų, o visa tai tiesiogiai įtakotų darbų kaštus.

Generatoriai statomi tik išskirtinais atvejais ir skirti tik nedideliam skaičiui vartotojų arba svarbiems infrastruktūriniams vartotojams.

Kaip pasiruošti planiniams darbams ir elektros energijos tiekimo planiniam atjungimui?

Anot V. Žukausko, gavus pranešimą apie planinius darbus, patariama nurodytu laiku išjungti elektros prietaisus, kad dėl staigaus elektros energijos išjungimo nesutriktų jų veikimas. Iš kištukinių lizdų reikia ištraukti ne tik kompiuterio, bet ir visų kitų elektroninių buities prietaisų maitinimą.

Jei dėl kokių nors priežasčių yra itin svarbu, kad naudojami elektros prietaisai veiktų be pertrūkių, rekomenduojama apsvarstyti galimybę išsinuomoti išorinį elektros generatorių, prijungiamą prie vartotojo vidaus tinklo ir atsijungiant nuo ESO tinklo.

Negavau pranešimo, kad bus vykdomas elektros atjungimas. Kodėl?

Apie planinius darbus bei elektros energijos išjungimą pranešama ne vėliau nei prieš 5 k. d. iki darbų pradžios. Pranešimai apie numatomus elektros išjungimus bei gedimus siunčiami el. paštu ir/arba SMS žinute.

Kaip pataria ESO atstovas, jei pranešimo negaunate, ESO savitarnoje reikia pasitikrinti ar nurodyti kontaktiniai duomenys nepasenę, o prireikus juos atnaujinti ir taip gauti duomenis apie ESO tinkle vykdomus darbus.

 

Atgal