VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

EKONOMIKA

06.08.Ministerija rengia aviacijos vystymo gaires

Susisiekimo ministerija kartu su socialiniais partneriais pradeda rengti Aviacijos vystymo gaires iki 2030 m., kurios numatys Lietuvos aviacijos viziją ir pagrindines artimiausio dešimtmečio vystymo kryptis, užtikrinant šio sektoriaus stabilumą ir svarbiausių darbų tęstinumą bei derinimą su kitų transporto šakų plėtra.

Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas | airbaltic.lv nuotr.

Šių aviacijos vystymo gairių tikslas – aiškiai žinoti, kur einame, susikoncentruoti į tikslo siekimą, kad šalies aviacijos sektorius būtų vystomas kryptingai ir stabiliai, nepriklausomai nuo politinių pokyčių. Gairės bus rengiamos laikantis Susisiekimo ministerijos įtvirtintų principų – užtikrinant patogias transporto jungtis, aplinkai draugiškus sprendimus ir aukštą sektoriaus grąžą.

„Pagal savo potencialą Lietuvos aviacija iš tiesų dar per mažai prisideda prie šalies BVP, ir aviacijos strategija yra vienas iš būdų numatyti, kaip bendromis valstybės ir verslo pastangomis tai pasiekti. Strateginės aviacijos gairės ir veiksmų planas, kuriuos parengsime kartu su socialiniais partneriais, bus pagrindinių darbų artimiausią dešimtmetį kelrodis“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Siekiant užtikrinti patogias transporto jungtis, planuojama įvertinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu, skrydžių krypčių skaičių ir intensyvumą. Tai svarbu ne tik keleiviams, bet ir krovinių gabenimui.

„Šiuo metu dėl pandemijos poveikio keičiasi logistikos grandinės, konteinerių vežimas smarkiai brangsta, lėtėja prekių tiekimas. Todėl turėdami oro uostus su infrastruktūra ir lėktuvų takais, pritaikytais didžiausiems krovininiams orlaiviams, turime galimybę parodyti iniciatyvą ir aviacijos srityje tapti tarptautiniu krovinių paskirstymo centru“, – teigia viceministras.

Kitas svarbus aspektas – aplinkai draugiška aviacijos plėtra, pasyvi, CO2 neutrali infrastruktūra, ateities technologijos.

„Jau šiemet Lietuvoje planuojame atidaryti pirmąsias vandenilio degalines sunkiajam kelių transportui – neabejoju, kad tai netruks ateiti ir į aviaciją. Dėl technologinio progreso situacija civilinėje aviacijoje gali pasikeisti radikaliai – apie tai reikia galvoti, tam reikia ruošis“, – atkreipia dėmesį viceministras J. Skačkauskas.

Trečia aspektas – aukšta grąža. Pasak viceministro, aviacijos sektorius yra labai aukštos grąžos sektorius – tiek pagal savo kuriamą pridėtinę vertę, investicijų pritraukimą, tiek pagal mokesčius, sumokamus valstybei ir technologinę sklaidą. Todėl, turint visą infrastruktūrą, žinių ir įgūdžių, šios srities įmones, turime tai išnaudoti – surasti nišą ir pasiimti galimą naudą.

Aviacijos vystymo gaires iki 2030 m. Susisiekimo ministerija kartu su socialiniais partneriais planuoja parengti iki šių metų pabaigos. Šiam tikslui suburtoje darbo grupėje kartu dirbs Susisiekimo ministerijos bei jai pavaldžių aviacijos ir geležinkelių įmonių specialistai, aviacijos asociacijų ir Karinių oro pajėgų atstovai, taip pat Ekonomikos ir inovacijų ministerijos bei VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atstovai.

 

Atgal