VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Kultūra, menas

2024.05.22. Atvirukų istorijos. La Belle Epoque – VENECIJOJE

Kęstutis K. Šiaulytis

  Devynioliktojo ir dvidešimtojo amžiaus sandūroje klestėjusi, ekonominiais, kultūriniais, technologiniais pasiekimais besididžiuojanti Puikioji Epocha, pasireiškė ir turistinių, pažintinių kelionių troškuliu.

Venecija. In Campo s. Polo. Akvarelė perteikta chromolitografine technika. Apie 1900 m. Dailininkas Raffaele Tafuri (1857-1929), dalyvavęs pirmojoje Venecijos bienalėje

 

Pajuokausiu – troškulį geriausiai malšina vanduo bei vynas, tad nieko keisto, jog smalsiųjų Europos žygeivių akys krypo Italijon, o jau čia, visi keliai vedė į Veneciją. Šis, tarsi iš žalių lagūnų vandenų išniręs miestas, viliojo ne tik švytinčiais marmuro rūmais, slaptingais kanalais, tiltais, gondolomis, žvejų burlaiviais, bet ir sava nuotykinga jūrų valdovės istorija. Atsidūrus krantinėje šalia Šv. Morkaus kolonos, rodos, ir šiandien gali bangų vilnimis pasiekti didingąjį  Aleksandrijos miestą, šventąją Jeruzalę, galingąjį Konstantinopolį. Pusiau nutylimos legendos pasakoja, jog sumanūs Venecijos pirkliai ne tik Kinijos šilką, Damasko plieną, Arabijos prieskonius gabeno į savo uostą, bet, kur buvę, rinko, pirko, o kartais ir grobė meno turtus.

Venecija. Palazzo Ca d‘Oro

Venecija. La Gondola. Fotografija ir reljefinis, auksu spaustas Šv. Morkaus evangelisto simbolis – sparnuotas liūtas

 Venecija. Ponte di Rialto. Akvarelė perteikta chromolitografine technika. Apie 1900 m.

Venecija. La Porta della Carta. Akvarelė perteikta chromolitografine technika. Apie 1900 m.

 Venecija. Piazza san Marco. Akvarelė perteikta chromolitografine technika. Apie 1900 m.

Venecija. Panorama. Apie 1908 m.

Venecija. Colonna di S. Marco. Apie 1900 m.

Venecija. Ponte di Rialto

Venecija. Piazza S. Marco

Venecija. Canal Grande - Alberghi

Venecija. San Barnaba

Venecija. Basilica di Santa Maria della Salute (1630-1681)

Venecija. Rio Albrizzi

Venecija. Rio delle Torreselle

Venecija. Partenza per la pesca

Venecija. Panorama e pescatori con capitello

Venecija. Squero di San Trovaso

Venecija. Sul Molo

Venecija. La Casa di Dezdemona

Venecija. Notte in Lagune

Venecija. Madonna in laguna e pescatori

 

1895 metais, venecijiečiai nutarė kitais būdais meną vilioti – surengė Venecijos dailės bienalę, kuri iki šių dienų vyksta neporiniais metais. Po dešimtmečių prisijungė ir muzikos, teatro, architektūros, šokio bienalės, o nuo 1934-ųjų, kasmet suošia garsusis Venecijos kino festivalis. Visi XX amžiaus Europietiškieji modernizmai, avangardai, kaip ir Amerikų, Afrikos, Azijos, Okeanijos menai čia buvo apsireiškę, bet šių dienų turistams, mieliausia išlieka Rialto tilto akis ir visur esantis Šv. Morkaus simbolis – sparnuotas liūtas.

Nors ir kiek pablukę, daugiau nei prieš šimtą metų spausdinti chromolitografiniai atvirukai padės jūsų vaizduotei nusikelti į lagūnos žvejo laivą, šalia ugniakuro, gėrėtis akvarele tapytais saulėlydžiais ir  La Belle Epoque ramybe.

 

Atgal