VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Švietimas ir mokslas

05 03. Lietuvos bankas ir Švietimo ir mokslo ministerija kartu ugdys moksleivių finansinį raštingumą

Robertas Čižas

Lietuvos bankas ir Švietimo ir mokslo ministerija pasirašė bendradarbiavimo dėl finansinio ir ekonominio mokinių švietimo susitarimą.
Institucijos bendradarbiaus rengdamos mokomąją medžiagą ir organizuodamos mokymus, taip pat atlikdamos finansinio raštingumo tyrimus ir keisdamosi informacija apie ekonominio švietimo metodus.
Pasak Lietuvos banko valdybos pirmininko Vito Vasiliausko, bendradarbiavimo veiksmingumas bus matuojamas ne renginių skaičiumi, bet realiais vaikų ir jaunimo finansinės elgsenos pokyčiais.
Anot V. Vasiliausko, plečiantis finansinių produktų ir paslaugų spektrui ir prieinamumui, finansinio vaikų ir jaunimo švietimo bei praktinių įgūdžių poreikis tampa būtinybe - jau septynmečiai gali naudotis bankų kortelėmis, o abiturientams tenka priimti sprendimus dėl paskolos studijoms.
Finansinio išprusimo spragas rodo tai, kad vis daugiau jaunimo susivilioja greitaisiais kreditais, kurių vėliau neįstengia grąžinti. Lietuvos banko žiniomis, daugiausia greitųjų kreditų sutarčių sudaryta su jaunesniais nei 25 metų klientais ir būtent šiai - jauniausių klientų - grupei tenka didžiausia pradelstų paskolų dalis.
Pagal pasirašytą susitarimą, Lietuvos bankas aktyviai dalyvaus rengiant ugdymo programų pakeitimus ir konkrečias užduotis, keliant ekonomikos mokytojų kvalifikaciją. Siekis įtraukti finansinį švietimą į formaliojo ugdymo programas yra vienas iš svarbiausių tikslų, įtvirtintų Lietuvos banko valdybos patvirtintoje Finansinio švietimo koncepcijoje.
2015 m. Lietuvos bankas ir Švietimo ir mokslo ministerija kartu atliks tarptautinį finansinio raštingumo tyrimą. Šio tyrimo metu bus vertinamos penkiolikmečių Lietuvos moksleivių asmeninių finansų srities žinios ir gebėjimas jas pritaikyti.
Tyrimas ne tik leis įvertinti jaunimo finansinį raštingumą, palyginti jį su kitų šalių bendraamžių finansiniu išprusimu, bet ir padės išsiaiškinti didžiausias žinių, susijusių su asmeninių finansų valdymu, spragas ir kokios finansinio švietimo priemonės taikytinos tobulinant formalųjį ir neformalųjį ugdymą.
Šių metų vasarį Lietuvos banko valdyba patvirtino Finansinio švietimo koncepciją, kurios tikslas - didinti šalies gyventojų finansinį raštingumą, skatinti domėtis asmeninių finansų valdymu ir priimti racionalius finansinius sprendimus.

 

Atgal