VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Švietimas ir mokslas

07 12. VILNIAUS PREKYBOS, PRAMONĖS IR AMATŲ RŪMAI SKATINA STUDENTŲ VERSLUMĄ

 

Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai nuo 2011 m. lapkričio 9 d. įgyvendina projektą  „Studentų verslumo įgūdžių stiprinimas, panaudojant europinį verslumo ugdymo modelį EUROPRISE“. Projektas finansuojamas pagal 2007-2013 m. Žmoniškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“  VP1-2.2-ŠMM-07-K-03 priemonę „Studijų kokybės gerinimas, tarptautiškumo didinimas“. Projekto kodas: VP1-2.2-ŠMM-07-K-03-014. Įgyvendinimo laikotarpis: 2011-11-09 – 2013-11-09.

Projekto tikslas: pritaikant ir įgyvendinant verslumo ugdymo modelį EUROPRISE, skatinti aukštųjų mokyklų studentus kurti savo verslą, steigti įmones, susikurti darbo vietas ir likti Lietuvoje.

Projekto esmė: pritaikyti Lietuvoje Europos Sąjungos šalyse sėkmingai veikiantį verslumo ugdymo modelį EUROPRISE, kuris buvo sukurtas Norvegijoje. Šis modelis ypatingai aktualus Lietuvoje, nes padeda  spręsti daug klausimų: skatina jaunimo verslumą, kūrybiškumą, kontaktų su verslo įmonėmis užmezgimą. Šio projekto įgyvendinimas padeda spręsti jaunimo įsidarbinimo ir migracijos problemas.

Modelio EUROPRISE įgyvendinimas prasidėjo jo pristatymu studentams- būsimiems projekto dalyviams ir mentorių kvalifikacijos kėlimu. Mentorių kvalifikacijai skirtas ypatingas dėmesys, nes nuo jų pasirengimo, modelio suvokimo ir sugebėjimo perteikti turimus verslumo įgūdžius priklauso modelio taikymo sėkmė. Šiems mokymams skirtos 28 valandos, kurių metu EUROPRISE modelį pristatė vienas iš šio modelio kūrėjų Dag Ofstad  iš Norvegijos.

120 motyvuotų ir praėjusių atrankos konkursą studentų išklausę 20 valandų  teorinių mokymų apie verslo idėjos „gimimą“, plano sukūrimą,  40 valandų mokėsi Verslo praktinio mokymo firmoje. Verslo praktinio mokymo firmos – tai įmonės, kurios mokymo tikslais imituoja tikrų įmonių veiklą, prekiauja tarpusavyje ir sudaro palankias sąlygas įgyti praktinių įgūdžių, susijusių su įmonių steigimu, verslo procedūrų, sistemų bei dokumentacijos išmanymu, mokėjimu dirbti komandoje, spręsti problemas, prisiimti atsakomybę už daromus sprendimus. Studentai mokėsi kartu su dėstytojais.

Šio projekto vykdymui susijungė trys aukštosios mokyklos – Alytaus kolegija,  Lietuvos edukologijos universitetas ir Vilniaus kolegija. Už verslumo ugdymą, įgūdžių stiprinimą atsakingos net 15  skirtingo sektorinio profilio verslo įmonės. Verslumo praktikai atlikti įmonėse skirtos 192 valandos. 96 val. skirtos susipažinimui su įmonės veikla, o kitos (likusios) 96 val. buvo kuriamos verslo idėjos ir verslo planai. Praktikos laikas buvo derinamas tarp mentoriaus, dirbančio įmonėje ir studento. Vienu metu pas vieną mentorių mokėsi du studentai.

Šių metų gegužės mėnesį vykusiame „Verslo planų konkurse” dalyvavę ir laimėję 12Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų  birželio mėnesį vyko į  stažuotę Vokietijoje, kur kiekvieną dieną lankėsi vis kitoje įmonėje. Studentai stažavosi Hamburgo verslo įmonėse: „Kliewe”, „Bakery Wffenberger”, „Elbcampus”, „Dingfelder”.

Jose studentai turėjo galimybę įgyti žinių bei patirties. Tokia patirtis užsienyje studentus skatino ieškoti idėjų kaip tobulinti ir įgyvendinti sukurtus verslo planus. Stažuotę padėjo organizuoti  Hansa Parlamentas – asociacija, jungiančia 45 prekybos, pramonės ir amatų rūmus bei aukštąsias mokyklas iš visų 10 Baltijos jūros regiono šalių. Jie vienija daugiau kaip 450 tūkst. įmonių. Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai yra šios asociacijos steigėjai ir nariai.

Hansa Parlamento pirmininko  dr. Jürgen Hogeforster dėka minėtas vizitas ypač pavyko ir paliko didelį įspūdį stažuotėje dalyvavusiems studentams.

Prasidėjus studentų mokymams,  buvo sukurtas video klipas apie verslų studentą. 2012 m. spalio mėnesį buvo suorganizuota pirmoji konferencija “5 Taip – Sėkmingo verslo pradžiai” apie verslumo ugdymą, geros praktikos pavyzdžius. 2013 m. gegužės mėnesį įvyko projekto viešinimo konferencija „Mūšis – verslo ateitis su verslo dabartim“. Konferencijose dalyvavo Lietuvos verslo atstovai ir daugiau nei 400 aukštųjų mokyklų studentų.

Įgyvendinus verslumo ugdymo modelį, projekto dalyviai, nežiūrint jų patirties ir gebėjimų, išmoko dirbti komandoje, suvokė savo kūrybiškumo ir verslumo galimybes, įgijo verslumui reikalingų žinių. Šias kompetencijas jie  galės pritaikyti verslo idėjų generavimui ir savo įmonių kūrimui. Šiuo metu planuojamos konsultacijos studentams bei pagalba jiems steigiant įmones.

Atgal