VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

AKTUALIJOS

2023.04.29. Proginiai įstatymų projektai problemų neišsprendžia

Vidmantas Martikonis

 

 Lietuvoje priiminėti proginius įstatymus jau tampa įprasta praktika. Štai įvyko kelios labai skaudžios eismo avarijos, kurios nusinešė 8 žmonių gyvybes ir staiga pasipylė siūlymai, kaip visiems Lietuvos vairuotojams reikia didinti baudas, sugrąžinti baudos taškų sistemą ar net labiausiai prasikaltusius sodinti į kalėjimą.

Kaip taisyklė, tokie proginiai įstatymų projektai esamų problemų neišsprendžia, greičiau yra tik politikų ir atsakingų pareigūnų savireklamos priemonė. Suprask, jog reikia kažką padaryti, kad nuraminti žmones.

Nesu kažkoks kelių eismo ekspertas, bet, kaip vairuojantis, noriu pasidalinti savo mintimis.

Eismo saugumo situaciją galėtų pagerinti du dalykai. Labai tikslus baudimas tų, kurie yra tapę recidyvistais keliuose. Jų yra nedaug, bet jie kelia didžiausią pavojų aplinkiniams ir sau. Dažniausiai tai dešimtis kartų bausti ir baudų nemokantys asmenys, neturintys vairuotojo pažymėjimo, dažnai ir savo vardu registruoto automobilio. Savotiški kelių asocialai, kurie piktybiškai pažeidinėja KET ir visiškai ignoruoja prieš juos taikomą baudų sistemą. Net ir laisvės atėmimas tokiems veikėjams nebūtų didelė tragedija, išėję į laisvę jie toliau siautėtų.

Ką su tokiais daryti? Kur kas efektyvesnė priemonė būtų tokių asmenų nuolatinė kontrolė, taikant elektronines sekimo priemones. Taip pat priverstinis darbas tvarkant kelius, gatves ar nustatant prievolę padirbėti ligoninių traumatologiniuose skyriuose, o gal ir lavoninėse? Tai juos paliestų tiesiogiai. Dabar gi svarstomi siūlymai tokiems kelių asocialams neleisti pasiimti būstui paskolos ar registruoti automobilį. Tokios priemonės yra šaudymas visiškai pro šalį. Baudų piktybiškai nemokantis, vairuotojo pažymėjimo neturintis ir neregistruotu automobiliu važinėjantis asmuo, tikrai nėra bankų VIP klientas...

Eismo organizavimas ir kontrolė taip pat yra problema. Kažkodėl pas mus yra norima pastatyti kuo daugiau kelio ženklų. Ypač miestų gatvėse yra atkarpų, kur kelio ženklų yra daugiau negu medžių. Tiesiog fiziškai neįmanoma į juos visus atkreipti dėmesio. Paplitę trikojai greičio matuokliai dažnai statomi ne ten, kur yra pavojingi eismo ruožai, bet ten, kur vairuotojai iš inercijos yra „gaudomi“ tam, kad surinkti daugiau baudų į biudžetą. Tokie eismą kontroliuojančių pareigūnų gudravimai taip pat neprisideda prie didesnio pasitikėjimo kelių policija bei pagarbos nustatytoms taisyklėms.

Atgal