VALSTYBĖS LAIKRAŠTIS. ĮSTEIGĖ DR. J.BASANAVIČIUS 1917 M. VASARIO 28 D..

Teisė ir teisingumo vykdymas

07 22. Nauja vartotojų teisių apsaugos institucija – Lietuvos advokatūra

Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Advokatūros įstatymo pataisas, kuriomis įtvirtino Lietuvos advokatūros kaip institucijos, spręsiančio advokatų ir jų klientų ginčus dėl nesąžiningų standartinių sutarčių sąlygų, statusą. Įstatymas numato, kad komisijos narius skirs Advokatų taryba kartu su teisingumo ministru.

„Tai reikšminga žinia šalies žmonėms, nes ginčus dėl teisinių paslaugų sutarčių sąlygų spręs vartotojų ir žmogaus teisių srityje pripažinimą pelnę specialistai“, – sako Advokatų tarybos pirmininkas Ignas Vėgėlė. Pasak Advokatų tarybos pirmininko, vartotojas, sudaręs sutartį su advokatu, bus tikras, kad ji atitinka aukščiausius sąžiningumo reikalavimus.

Advokatų taryba nuosekliai siekia, kad gyventojai gautų aukštos kvalifikacijos teisines paslaugas. Tą rodo ir ginčų nagrinėjimo statistika. Antai prie Advokatų tarybos veikiantis advokatų profesinės etikos pažeidimus analizuojantisDrausmės komitetas pernai pateikė 169 išvadas. Šiemet atnaujintos sudėties šis savikontrolės institutas dar produktyvesnis – per pusmetį pateiktos 132 išvados, vertindama jose nurodytus argumentus Advokatų taryba iškėlė 16 drausmės bylų.

Advokatūroje skundų dėl galimų įvairių advokato profesinės etikos pažeidimų kasmet gaunama apie 200–300. Apie 10–13 proc. jų nagrinėjimas baigiamas iškeliant drausmės bylas.

Palyginti su neseniai viešai skelbtais duomenimis, Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VTAT) patenkina 3 proc. pareiškėjų skundų: pernai sulaukusi apie 15 tūkst. skundų, VTAT pripažino 500 vartotojų reikalavimus. Finansinių paslaugų sektoriuje šis rodiklis dar mažesnis – Lietuvos bankas patenkino vieno vartotojo reikalavimus iš 137 kreipimųsi dėl komercinių bankų.

Atgal